dilluns, 21 de gener del 2013

Debat: escola tradicional vs escola constructivista


Durant uns dies, hem dividit la classe en dos grups. Durant la primera setmana, m’ha tocat defendre el rol d’una mestra amb una mentalitat tradicional pel twitter, mentre l’altre grup defensava l’escola constructivista.

Aquest rol m’ha semblat el més fàcil perquè es el tipus d’educació que he rebut de petita. Però, tot i això, em costava molt escriure aquelles barbaritats. A més, crec que deia moltes coses sense argumentació i quan altres companyes em debatien els meus tweets realment no podia dir res coherent per poder defendre aquest rol ja que jo mateixa opinava tot el contrari.

Debate 6

Debate 5Debate 4
Debate 3

El dissabte 12 de gener varem canviar els rols, i per tant, durant aquells dies havia de defensar el rol d’una professora constructivista. Aquest rol era molt més satisfactori ja que realment havies de dir totes aquelles coses que creus que han de canviar en l’educació, i defendre les teves idees i recolzar les de les teves companyes enfront de la crítica de l’altre grup.

Debate 2

Llavors, el dia 15 varem fer un debat a classe. Aquest va ser presencial però, mentre unes companyes debatien les altres ho feien pel twitter. Va ser una activitat molt bona, ja que hi havia gent que realment es ficava en el paper del seu rol i la cosa va estar molt igualada. Cada grup es defensava amb tots els arguments que podia.

Debate 1


En el debat de classe, em vaig adonar que per una banda, quan un grup defensava l’escola constructivista, donaven bons arguments i moltes vegades basant-se en investigacions en educació, mentre que per l’altra banda, els que defensaven l’escola tradicional eren molt autoritaris, amb una actitud molt tancada, sense arguments o amb arguments no coherents i aferrats a viure com en el passat, sense deixar que l’educació evolucioni. Però, tristament a la realitat passa el mateix. La gran majoria de les persones opinen que el coneixement només es pot avaluar amb controls i exàmens, en comptes d’avaluar el procés; que l’única informació certa és la que diu el llibre de text, en comptes de buscar informació a diferents fonts fiables i crear un mateix el seu propi coneixement adaptat a les seves necessitats en aquell moment donat; que el mestre és la figura a seguir i que els alumnes han de escoltar i reproduir tot el que ell diu  en comptes de posar al mestre al mateix nivell que els alumnes i que fos una figura orientadora que ajudés als alumnes; que el currículum s’ha de seguir tal i con ve redactat i amb aquell mateix ordre, i si pot ser arribar a explicar tot el contingut demana, en comptes de tenir un currículum flexible que es pugui adaptar a les necessitats dels alumnes i que es pugui moure en el temps, per exemple donar els continguts de la tardor quan estam a la tardor, no a la primavera... Per tant, hem amb aquest debat, hem refrescat tots els continguts que hem donat durant tot el semestre en aquesta assignatura i això ens ha ajudat a concloure i tenir més relacionada tota la informació.

En definitiva, hem de fer un canvi en l’educació i per això, també hem d’informar, conscienciar i convèncer a la societat de la necessitat del canvi en educació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada